1403-03-23 08:48
559
0
90334
معاون سازمان جهادکشاورزی گلستان مطرح کرد:

تداوم نظارت برای تعادل بازار گوشت در عید قربان

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از تشدید نظارت بر مراکز و میادین عرضه دام در استان خبر داد و این رویکرد را در راستای تعادل‌بخشی بازار گوشت عید قربان بااهمیت دانست.

حسین پهلوانان در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» در خصوص تمهیدات سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در آستانه عید سعید قربان اظهار کرد: قیمت دام بر اساس فرآیند تولید تعیین می‌شود گوشت جزو کالاهای گروه سه و عرضه و تقاضا است، تلاش ما این است از طریق نظارت تعادل در این بخش اتفاق بیفتد.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی سعی می‌کند تمهیداتی شود که نظارت بر مراکز و میادین عرضه دام، سلامت دام، قیمت‌ها و نقل و انتقال بر اساس قانون انجام شود.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از دامداران خواست زمانی که دام را به میادین و مراکز عرضه می‌برند حتما مجوز حمل بگیرند و دام باید هویت‌گذاری و پلاک داشته باشد.

پهلوانان با اشاره به اینکه قیمت گوشت با توجه به نزدیک به شدن به عید قربان و افزایش عرضه و تقاضا بیشتر می‌شود، توضیح داد: با پرورش دام و قراردادی که اتحادیه و عشایر انجام داده تلاش دارد در تامین عرضه دام مفید باشد.

وی گفت: بره استاندارد حدود ۴۰ یا ۴۵ کیلوگرم است که در میادین عرضه ۳۱۰ هزار تومان به ازای هر کیلو به صورت زنده خریداری می‌کنند، قیمت یک راس دام افزایش قابل ملاحظه نسبت به سال گذشته داشته است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: از طریق رایزنی‌هایی که با واردکننده صورت گرفته قرار است سهمیه برای استان بگیریم تا گوشت منجمد را تزریق به بازار کرده و وضعیت را متعادل کنیم.

پهلوانان در خصوص اینکه عرضه گوشت منجمد آیا در قیمت گوشت گرم تاثیری دارد، پاسخ داد: وقتی قیمت دام زنده بیشتر می‌شود لاشه آن نیز افزایش قیمت دارد قرار است نظارت بر قیمت‌ها تشدید شود در این راستا بازرسین صمت و تعزیرات نظارت بر مراکز عرضه دارند تا قیمت متعادل در سطح استان داشته باشیم.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.